Євген Шипунов, “Особый обзор”: “Деякі люди пропонували мені потренуватись знімати на дереві”

IMG_0787

“Особый обзор “ – новий проект відеооглядів, який знайомить глядача з різними закладами та послугами міста Миколаєва. sMYc поспілкувався з автором і відеографом проекту Євгеном Шипуновим і з’ясував у нього, з чого складається типовий відеоогляд, як досягти популярності в Youtube та чому він постійно носить з собою камеру.

Як виникла ідея робити відеоогляди?

Я сидів без роботи протягом місяця і прокручував варіанти, чим можна зайнятися в майбутньому. Одна з ідей була зробити відеоблог, тому що digital зараз дуже популярний. Знімати мені подобалося. Я дивився багато відеоблогів і робив сюжети, коли катався на скейті. Подумав, чому б не знімати щось корисне, наприклад огляди закладів, послуг. Порадившись з друзями, вирішили, що ідея непогана, але потрібно її реалізувати не лише на папері.

Яка тематика твоїх оглядів?

«Особый обзор» – проект комерційний, але це одна сторона медалі. Насправді, щоб розвиватися, потрібно робити не тільки рекламні випуски, а й висвітлювати цікаві події та заклади. Тому зараз я не отримую гроші за відеоогляди, а знімаю просто для себе та людей. У серпні буде проходити фестиваль брейк-дансу, з’їдуться брейк-дансери з усієї України. Мене попросили познімати. Швидше за все, я буду монтувати і зроблю з цього свій випуск.

Знімати такі заходи, як фестиваль вуличної їжі “Брячіна”, теж цікаво. Якщо мене попросить хтось цілеспрямовано туди прийти і зняти його кафе, то я можу потім викласти бекстейдж в форматі блогу. Це покаже людям, як проходив даний захід. Не кожна людина захоче піти на Брячіну, платити 35 гривень за вхід і 60-70 за якийсь бургер, не знаючи, що там.

Які заклади вже потрапили в огляди?

Танцювальна студію 8Beat, команда, яка друкує на футболках,  «PrintTeam»,  «Львівські пляцки», кальянна «Шахта», 2 квест-кімнати. Якщо говорити про формат промо-ролика, то я знімав pool-dance студію і свого друга, який робить речі зі шкіри. Всього 12 роликів.

DC73WwPKjik

 

Наскільки популярний твій Youtube–канал?

Моєму каналу всього лише місяць. Розвивається він активно, але основний потік трафіку йде через Вконтакте. Я використовую Youtube-канал більше як відеохостинг зараз. Я не залучаю туди нових підписників, не пишу анотацій, не публікую закликів до дії.

Я свій проект розвиваю безкоштовно. Не вкладаю грошей ні в що, хіба що в рекламні пости в деяких миколаївських пабліках. Якщо вкладати гроші, то передплатників на Youtube буде набагато більше. Зараз там всього лише 30 осіб, а у групі Вконтакте – 1200.

Як часто виходять нові випуски?

Ми хочемо викладати відео щопонеділка. Поки що з цього графіка випав лише тиждень.

Ти працюєш один чи в команді?

Як такої команди немає. Є я і моя дівчина Настя, яка мені допомагає практично у всьому. І по ходу кожного випуску ми намагаємося залучати нових людей.

У відео так само. Основна персона – це або я, або Настя, або наша компанія з двох людей. Другорядні персонажі – це люди, які безпосередньо мають відношення до предмету зйомки. Якщо я знімаю огляд про друк на футболках, то людина, яка сидить в офісі і віддає мені футболку, вже бере участь у кадрі.

dqCNwcqiAj8

Чи хочуть зніматися люди, чий заклад / послугу знімають?

Ми всі не актори і не закінчували театралку. Діє принцип: хочеш – не хочеш, а треба. Якщо люди не хочуть зніматися, вони ставлять своїх помічників або адміністратора. Все одно хтось від імені компанії має бути. Для тих, хто хоче зняти огляд з нами, це питання навіть не стоїть.

З чого складається типовий відеоогляд?

Ми хочемо дотримуватися формату «живої» зйомки. Знімаємо все, що виходить. А у підсумку монтуємо в цікавому порядку. Сценарію немає, все повинно бути спонтанно. Іноді доводиться вимикати камеру під час зйомок, уточнювати у людей, з якими ми працюємо, чи готові вони продовжувати зйомку, чи можна дану послугу взагалі знімати. За кадром ми обговорюємо ці моменти і, перш ніж ролик вийде в мережу, погоджуємо з людьми, з якими знімаємо.

GHZK5COMlKk

“Особый обзор” знімав промо-ролік і для sMYc

Чи бувають незаплановані зйомки?

Все залежить від ситуації. У «Львівські Пляцки» ми випадково зайшли у день відкриття. Був вівторок, кінець робочого дня. Всі їдуть додому. Дивом камера була з собою. Я робив монтаж, сидів до ночі, і на ранок вже виклав, щоб люди подивилися. Відгуку, звичайно, було небагато, тому що аудиторія невелика. Але я думаю, підписники оцінили і зрозуміли, чому я зробив цей монтаж. Він з косяками, камера трясеться. Але сенс цього ролика був саме показати, що сьогодні заклад відкрився, а завтра ви можете до нього прийти. Але іноді дійсно ми зідзвонюємось. Наприклад, обов’язково треба бронювати заздалегідь, інакше там може бути зайнято.

Скрізь береш камеру?

Майже так. Останні три дні ходив ввечері без камери і потрапляв на якусь цікаву деталь для майбутнього блогу. У мене є купа невиданого матеріалу, який згодом з’явиться на каналі.

З якими труднощами в роботі стикаєшся?

Найбільший фейл, який може бути, – великі очікування. Ти знімаєш, знімаєш, знімаєш, приходиш додому і розумієш, що в тебе мало матеріалу. Ти розраховував на 10 хвилин, а у тебе тільки на 4.

Відео зняти – 30 відсотків справи. Основна робота йде з тим, аби людина захотіла його подивитися і залишилася задоволеною.

Кожного дня працюємо над тим, аби на камеру нормально виглядати. Намагаємось аналізувати свої помилки з попередніх випусків. Можете порівняти перший огляд – танцювальна студія і один з останніх – кальянна «Шахта”.

vwnF_vod4o4

Чи очікувати відеоогляди в інших містах України?

Думаю поїхати до Одеси і зняти ролик. Хочу протестувати якість монтажу. Він буде під динамічну музику показувати літній відпочинок в Одесі: дівчата, Приморський, Набережна, Аркадія, тусовки. Все те, що виникає в голові при слові «Одеса». Також спробую домовитися з закладами про огляд. Поки що в Південному регіоні я один такий. Блогерів і оглядачів багато, але тематика оглядів у кожного різна. У Миколаєві є хлопець, який знімає огляди на техніку. Але немає людей, які знімають огляди в цілому. Ми хочемо робити  різний контент, але щоб він був цікавим. Наприклад, якщо людина вдарила свою машину, і їй потрібно десь поремонтувати капот, хочеться, щоб у нас був реально цікавий і максимально корисний ролик для неї, тобто де це можна зробити якісно і недорого.

Яке зі своїх відео ти б порекомендував переглянути найпершим?

Відео про Коблево набирає на добу по 300-400 переглядів за ключовими запитами. Це був невеличкий тест, який вдався. Я правильно прописав ключові слова, теги, попрацював над назвою і картинкою, зробив такий контент, який людині буде цікавий. Але радити його б не став. Як для першого відео порекомендував подивитися  промо-ролік pool-dance студії, щоб у людини виникло питання в голові, а що він взагалі знімає. Там красива картинка, динамічний монтаж. І відео триває лише хвилину тридцять, нудно не буде.

Поділись своїми професійними планами та мріями.

Якщо говорити про відеоогляди, хочеться, щоб була велика аудиторія. Коли про тебе знають, йдуть назустріч. Що стосується професіоналізму, то прагнемо удосконалювати монтаж і зйомку, закупити техніку. Раніше я займався художньою фотографією, знаю основи, принципи. Не вистачає тільки обладнання: додаткового світла, камери, різних об’єктивів. За бажанням виходити, практикуватися, фотографувати. Мрію, щоб проект із відеооглядами став моєю візитівкою. А додатково ще надавати відеопослуги, знімати рекламні промо-ролики.

 

Якими блогами і блогерами надихаєшся?

Блоги «Дневник Хача», «Афоня TV». Це найбільш розкручені блоги в Росії: у них по мільйону передплатників, а в добу може бути по 1,5 мільйона переглядів. Для мене вони приклад, як треба просувати контент, які рекламні фішки можна використовувати, як зробити так, щоб людина подивилася довгий огляд. Що стосується якісного монтажу, для мене найближчим прикладом є хлопець з нашого міста, Женя Токаренко. Я з ним нещодавно познайомився, до цього знайшов його відео на Youtube. Його проект називається «NO WORDS». Він знімав відеоролики в Штатах. Просто ходив по місту, знімав різні сцени – десь подію, десь графіті. У нього дуже високий рівень монтажу. За технічністю виконання я рівняюся саме на нього. Він дивиться на світ через об’єктив. Улюбленим блогером став також Євген Гаврилін з «ЖИЗНЬ БИ». У нього блог про бізнес.

Я дивлюся 3-4 блогу від сили, іноді випуски промотую. Взагалі, не затримуюсь на Youtube, тому що це здоровенна прогалина в часі. Намагаюся більше знімати, ніж дивитися.

Що порадиш стартаперам?

Практично кожен успішний бізнесмен каже: «Дійте». Я б порадив, перш ніж діяти, підійти до якоїсь своєї задачі або мрії ґрунтовно, продумати і розписати на папері, порадитися з друзями, з людьми, які вже чогось досягли. Якщо вони скажуть, що ідея хороша, то нехай відразу йде і пробує. Нехай не гальмує себе. У мене було таке, що я зустрічався з людьми, а вони говорили: «Треба підготуватися, потренуватися знімати на дереві». Я сказав «ні». Вивчившись  на програміста, розумію, що спочатку потрібно щось зробити, щоб потім це проаналізувати, попрацювати над помилками і успішно продовжувати далі.

Чи відкрита твоя команда до співпраці?

Ми зацікавлені у співпраці. Є такий принцип, що в кожному випуску краще з’являтися новим людям. Людина, яка розповість щось цікаве або є успішним підприємцем, приверне глядача.

Якщо хоче приєднатися додаткова камера, «петелька», я теж тільки за. Щодо інших технічних моментів не можу сказати нічого конкретного, тому що поки ніхто краще  за мене не бачить готовий продукт.

 

 

Дата розміщення 30.07.2016 у Сучасники

Поділитися

Позняк Олена

Про автора:

Олена Позняк Вчителька історії, Grammarnazi, букаголік та фантазерка.

Залишити коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to Top